Kommenteret gennemgang af forbrugerreglerne for online- som for offline- transaktioner

Kapiteloversigt

Kap.

8

Efter online salget

8. Efter online-salget

 

8.1. Levering, forsinkelse og fortrydelsesret

8.1.1. Hvem bærer risikoen for varen?

8.1.2. Leveringsfrist og forsinkelse

8.2. Forbrugerens fortrydelsesret

8.2.1. Fortrydelsesrettens varighed

8.2.1.1. Fortrydelsesrettens begyndelses- og sluttidspunkt

8.2.2. Fremgangsmåden ved kundens udøvelse af fortrydelsesretten (forbrugeraftalelovens § 20)

8.2.3. Sælgerens pligter

8.2.3.1. Tilbagebetaling af de beløb kunden har betalt (forbrugeraftalelovens § 22)

8.2.3.2. Forbrugerens forpligtelser ved fortrydelse af køb af en vare (forbrugeraftalelovens § 24)

8.3. Klager over fejl ved varen eller tjenesteydelsen ved online-salg

8.4. Kundeservice ved online-salg