Kommenteret gennemgang af forbrugerreglerne for online- som for offline- transaktioner

Kapiteloversigt

Kap.

7

Online salg uden for fast forretningssted

7. Online salg uden for fast forretningssted

7.1. Hvordan sælgeren kan kontakte forbrugeren?

7.1.1. Adresserede breve og reklametryksager

7.2. Sælgerens mulighed for at anvende direkte elektronisk markedsføring over for sine kunder

7.2.1. Sælgerens mulighederne for direkte elektronisk markedsføring følger af markedsføringslov

7.2.2. Mulighed for at sælgeren kan rette direkte uanmodet elektronisk henvendelse til nuværende og tidligere kunder efter markedsføringslovens § 10, stk. 2

7.2.3. Særlige regler når forbrugeren ikke handler i sælgerens fysiske butik. 63

7.3. Fjernsalg

7.3.1. Oplysningspligt ved fjernsalg

7.3.2. Før online-salget

7.3.2.1. Oplysninger om sælgeren

7.3.2.2. Let tilgængelige

7.3.2.3. Værktøjer og oplysninger som du skal stille til rådighed for kunden

7.3.2.4. Oplysninger efter forbrugeraftaleloven, som skal gives forud for fjernsalget

7.3.2.5. Prisoplysninger for varen eller tjenesteydelsen

7.3.2.6. Udsendelse af tilbud, nyhedsbreve mv.

7.3.2.7. Samtykke til at modtage elektronisk post

7.3.2.8. Tip-en-ven

7.3.2.9. Handelsvilkår

7.3.2.10. Ugyldige eller urimelige aftalevilkår:

7.4. Omkring salget

7.4.1.Indgåelse af aftaler om køb

7.4.2. Hvad betyder det, at aftalen er bindende?

7.4.3. Åbenlyse fejl i prisangivelser mv.

7.4.4. Forbehold for trykfejl, forkerte prisoplysninger og udsolgte varer

7.5. Betaling

7.5.1. Kvittering, mulighed for charge back mv.

7.6. Oplysninger, sælgeren skal give ved forbrugerkøb

7.6.1. Oplysningerne skal gives på et ”varigt medium”                        (forbrugeraftalelovens § 13)